به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در چند سال اخیر و نظرسنجیهای مختلف نشان میدهد تعداد مخاطب تلویزیون پایین آمده است. برخی از مدیران صداوسیما خصوصاً تاینی بت بدون فیلتر شکن مرکز تحقیقات، این نکته را ناشی از پایین آمدنِ مخاطب برودکستها (تلویزیونها) در دنیا میدانند و برودبندها (رسانههای صوت و تصویر فراگیر ـ فضایمجازی) توانستند گوی سبقت را بربایند، اما بهنظر میرسد این همه داستان نیست.
اگر این حقیقت را بپذیریم پس چرا «من و تو» بعد از یک تعطیلی موقت دوباره قصد بازگشت دارد؟!! البته همان روزها خودشان هم برای فرار از واقعیت تعطیلیشان، پایین آمدن مخاطب برودکستها را دلیل این رفتن عنوان میکردند، اما حالا که برگشتند این خودش نکتهای است!
یعنی این ماجرای کاهش مخاطب برودکستها و افزایش کانون توجه برودبندها، همه واقعیت کاهش مخاطب برخی از رسانههای برودکستی نیست، دلیلی که بیشتر مدیران تلویزیون میآورند تا به انتقادها درباره کاهش مخاطب پاسخ بدهند.
هر بار این نکته مطرح شده است و باید دوباره آن را تکرار کرد؛ مردم از محتوای با کیفیت خوب سرگرمکننده استقبال میکنند، حالا اگر این محتوا پاک باشد و سالم و خانوادگی، این استقبال بیشتر هم میشود، بهخلاف برخی که میگویند پیش از این برخی شبکههای ماهوارهای خصوصاً «منوتو» مخاطب دارند چون نسل جدید و خانوادههای ایرانی از این برنامهها و سریالها استقبال میکنند که عمدتاً مبتذل، مستهجن و هیچ سنخیتی با سبک زندگی ایرانیها ندارد.